Életmódváltó eszközök: a súlyzó és az almadiéta még kevés a sikerhez

Az életmódváltás népszerű kifejezés, napról napra üresedik ki a jelentése. Nem egyszerű fogalom, rengeteg összetevője van. A tettek szintjén nem megrekedve fontos, hogy fejben is leváltsd az addigi egészségtelen életedet konzerváló gondolataidat, szokásaidat, beidegződéseidet. Ehhez három új javaslatot hozok, amelyek nekem egyre többet segítenek.

pexels-jack-redgate-3049285.jpg

Már hónapok óta életem ledurvább jojó-effektusában vagyok benne, 10 kiló olvad le rólam, és szalad vissza, egyre ritkább időközökkel. Bár két éve még hagytam volna a fenébe a dolgot, most örülök neki, mert mindig sikerül lefelé is mennie. Ezek szerint reális célokat fogalmaztam meg, és most, ha nem is nyílegyenes, de jó úton haladok. Az elmúlt hetekben elméleti szinten is igyekeztem felzárkózni a tetteim szintjéhez, a kettőt összecsiszolni. A lustaságom kiaknázását követően újabb önvizsgálatom zárult le, ennek olvashatjátok a megfontolásra érdemes három elemét.

A hősökkel együtt edzek!

A testmozgás mindig is a mumusom volt, kár volna tagadni. Itthonról dolgozva, sokat olvasva, rendben tartott lakásban élve alig mozdulnék meg egy átlagos napon – de már egyszerűen muszáj vagyok. Fáj a derekam, elgémberedik a lábam, ég a szemem, ez ellen tenni kell. Egyszerre azon kaptam magam, hogy újra tornázom, súlyzós edzéseket végzet (csak játéksúlyzókat képzelj el, tavaly decemberben hazavágtam a könyököm, azóta óvatosabb vagyok). Kényszer ide, hasznosság oda, önmagában nem köt le a dolog. Ennek ellensúlyozására összeraktam egy Spotify-listát, amely a kedvenc hőssorozataim openingjeit és ikonikus betétdalait tartalmazza több nyelven.

Egyből más a dolog fekvése: szinte látom magam mellett az árva srácokat (Narutot és Astat), hogy mindennemű tehetség és segítség nélkül küzdenek az álmaikért, az érzelmei és vágyai eltemetésére kárhozott tinit (Mobot), a megalkudni képtelen törtetőket (Ichigot, Yunot, Dekut és Bakugot). Ezután felmerül a kérdés: majd pont én, a kényelmes otthonomban ne lennék erre képes?

Legyen bármennyire röhejes, nekem bejött, és neked is javaslom megfontolásra. Az idegesítő warm-up listák helyett válogasd össze a kedvenc hőseid filmjeihez és sorozataihoz kapcsolódó zenéket, küzdjetek együtt a saját démonjaitokkal! Egyből másképp állsz hozzá te is, ha Peter Parkerrel, Supermannel, vagy akár a Stark fivérekkel kell tartanod a lépést.

Az alkotás új módjait fedezem fel

Mióta a SmartFood egészséges fogásait eszem, gyakorlatilag nem főzök – és azóta jöttem rá, hogy mennyire szeretek is főzni. Mániásan figyeltem minden lépésre, hogy az eredmény gusztusos, finom és bőséges legyen, igazi napi rítus volt az első mozdulattól a mosogatótálca szárazra törléséig. Az, hogy mennyire egészséges vagy kalóriaszegény az adott fogás, nem volt szempont, most már ez is lényeges kérdéssé vált, mert csak jobb később, mint soha, jól tudjuk. A felszabadult idő kapóra jön, de be kell látnom, az alkotás maga, amit az ételkreációk elkészítése jelentett, jobban hiányzik, mint képzeltem. Tudat alatt sokat jelentett, hogy létrehozok valamit, ami minden érzékszervvel élvezhető és esztétikus – és ezt az élményt pótolni kell.

Mivel amúgy is írónak készülök, a regényemen dolgozom, intenzívebben, mint bármikor, illetve egy másik blogot is újra beröffentettem, nagy terveim vannak annak a felfuttatására is.

Az életmódváltás ne menjen az örömforrásaid rovására: ne iktasd ki azt, ami boldoggá tesz, csak váltsd le!

Gondolat-újrastrukturálás Lukács Liza nyomán

Az előző módszer kétségtelenül annak eredménye, hogy vizsgálgatom magam, és minden alkalommal utánajárok, hogy biológiai vagy pszichológiai eredetű-e az éhségem. Nagy munka lesz, mire minden tipikus megjelenési formáját beazonosítom a pszichológiai éhségnek, de máris látom az eredményét ennek a gondolkodásnak.

Egy egyszerű példát említve: mindig is hajlamos voltam a halogatásra, mióta viszont tudom, hogy a halogatásból eredő lelkifurdalás miatt fokozódik az éhségem, figyelek arra, hogy a munkámmal ütemesen haladjak. (Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy kreatív szakemberként, amikor az agyam helyén fűrészpor van, nem mindig egyszerű művelet.) Ehhez az kell, hogy minden, ami természetes körülöttem, folyamatosan megkérdőjelezzem, boncolgassam, hogy ugyan mi a manó az oka annak az amúgy káros evidenciának?

Neked sem árthat, ha felteszed magadnak a kérdést: azok a rituálék, amelyek a mindennapjaid rendszerét képezik, segítik az életmódváltásodat, vagy pont, hogy ellene dolgoznak?