Használd fel a lustaságod!

Bill Gates vezetői hozzáállása az élet sok területén hasznos megközelítés lehet: „Mindig egy lusta embert választok ki egy nehéz munkára. Mert ő talál egy könnyű utat az elvégzésére.” Az életmódváltásnak is megvannak azon részei, amelyek lustaságunk kihasználásával könnyen szokássá alakíthatók, ezek közé tartozik a rendszeres vízivás, a napközbeni torna és a minőségi étkezés.

pexels-d_ng-nh_n-2817422.jpg

Én baromi lusta ember vagyok, ennek tudatában alakítottam át az életem pár szegletét, hogy a lustaság ne korlátozzon, hanem könnyítse a dolgomat. Nem, a gyökeres életmódváltáshoz ezek nem elengedőek, de segítenek párszor átlendülni a holtponton.

Mindennek megvan a helye az otthonomban: a tornának is!

Ehhez nyilván szükséges, hogy ne 25 nm-en lakjon az ember. Az otthonomban külön helye van a felszerelésnek, és elég egyetlen fotelt hátrébb tolni, hogy nekiállhassak a gyakorlatoknak. Kevés kényelmesebb van, mint felállni a puha párnák közül, kézbe venni egy pár kézi súlyzót és elkezdeni a mozdulatsort! Ha többet kéne vesződni, átrendezni a lakást, sokkal kevesebbszer lenne türelmem vagy kedvem nekiállni, ez nem is kérdés. 

Az innivaló jön velem!

Ízlés – esetemben hangulat – kérdése, hogy egy nagy kancsó teát vagy egy nagy üveg vizet teszek magam mellé, és hordozom, ahányszor más helyen, másba kezdek bele. (A korlátozások alatt ez javarészt kimerül abban, hogy egy szomszédos helyiségben pakolok vagy takarítok, a kanapétól az íróasztalig költözöm.) Hogy elég folyadékot igyak, reggel a napot fél liter vízzel kezdem, az estét, fogmosás után ugyanannyi megivásával zárom, így a napi 2-3 liter folyadék is elfogy. Sok pozitív hatását tapasztalom a mindennapok alatt: kevesebbet fáj a fejem, az éhségérzetem is mérséklődik, a bőröm puha ennek köszönhetően.

Az ételt futár hozza, nem én készítem el!

Nem vagyok egy matematikai zseni, sem egy türelembajnok, ezért a kalóriaszámlálás, mint az egyetlen, valóban hatékony fogyókúrázási módszer nekem kínszenvedés volt, bárhányszor belekezdtem. Még ha a számításokat el is végeztem, két hét alatt letargiába estem: minden falat ételt közvetett öngyilkosságnak fogtam fel, minden behabzsolt fogás után elmélyült az önmagam iránt érzett gyűlöletem. Leginkább az segít, hogy egy dietetikus szakértővel ezer szempont figyelembevételével összeállított SmartFoodtól érkező fogásokat eszem.

Sürgősség helyett a nem-akarom feladatokkal kezdem a napot!

A sürgős feladatok előbb-utóbb a körmömre égnek, a nem-akarom feladatok viszont – hacsak nem sürgősek – a végtelenbe, vagy még tovább tolódnak. Ezzel a módszerrel jobban be tudom osztani elsősorban a munkaidőmet, amely amúgy a napom hasznos eltöltésének legfontosabb alapköve. A nem-akarom feladatok után felpörögve látom el a sürgős feladatokat, végül egészen hatékony napot zárhatok. A legjobb benne mégis az, hogy vélhetően a produktivitási és cselekvési éhségem is mérséklődik

Máshol egyelőre a lustaság nem hat ösztönzőleg, de ki tudja, talán ez is még változni fog!